Všeobecné obchodní podmínky

Smluvní strany

Poskytovatel

Společnost OptimWeb s.r.o., se sídlem Poděbradská 1020/30, Praha 9, 190 00, IČO: 29416671, DIČ: 29416671, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 205448.

Zákazník

Fyzická nebo právnická osoba, která uzavřela smlouvu o poskytování služeb s Poskytovatelem.

Úvodní ustanovení

Preambule

Těmito Všeobecnými obchodními podmínkami (dále jen „VOP“) se řídí poskytování služeb společností OptimWeb s.r.o. a vztahy mezi OptimWeb s.r.o. (dále jen „Poskytovatel“) a jejími zákazníky (dále jen „Zákazník“). Cílem těchto VOP je stanovit závazná pravidla, práva a povinnosti smluvních stran. Poskytovatel poskytuje své služby s důrazem na profesionální přístup, transparentnost a soulad s platnými právními předpisy.

Definice pojmů

Služby:
Činnosti poskytované Poskytovatelem, zejména tvorba a provoz webových stránek, poskytnutí licence k užívání CMS, údržba webových stránek a další služby specifikované ve Smlouvě o poskytování služeb.

CMS (Content Management System):
Systém pro správu obsahu webových stránek, který je Poskytovatelem poskytován Zákazníkovi na základě licenčních podmínek.

Licenční smlouva:
Smlouva, na základě které Poskytovatel poskytuje Zákazníkovi licenci k užívání CMS a případně dalšího software nebo aplikací vyvinutých nebo upravených Poskytovatelem.

Projekt:
Specifická služba nebo sada služeb poskytovaných Poskytovatelem na základě smlouvy. Obvykle zahrnuje návrh, vývoj a spuštění webových stránek nebo jiné digitální řešení.

Infrastruktura:
Souhrn hardwarových a softwarových prostředků nezbytných pro fungování, správu a zabezpečení provozu CMS.

Osobní údaje:
Jakékoli informace, které se vztahují k identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě. Mezi ně patří například jméno, adresa, e-mailová adresa, telefonní číslo, rodné číslo, IP adresa, fotografie a další údaje, které mohou být použity k přímé nebo nepřímé identifikaci osoby. Tyto údaje jsou chráněny legislativou na ochranu osobních údajů, jako je nařízení GDPR (General Data Protection Regulation) v Evropské unii. GDPR je nařízení EU č. 2016/679, které vstoupilo v platnost 25. května 2018 a stanovuje pravidla pro ochranu osobních údajů a soukromí všech občanů EU.

Zpracovatelská smlouva (DPA - Data Processing Agreement):
Smlouva upravující zpracování osobních údajů Zákazníka nebo jeho klientů Poskytovatelem.

Technické požadavky:
Požadavky na hardware a software, které jsou nutné pro správné fungování služeb poskytovaných Poskytovatelem.

Reklamace:
Postup, kterým může Zákazník uplatnit své nároky týkající se vad nebo nedostatků na poskytovaných službách.

Smlouva o poskytování služeb:
Právní dokument mezi PoskytovatelemZákazníkem, který specifikuje podmínky, rozsah a termíny poskytování služeb.

Škoda:
Jakákoliv újma či poškození majetku nebo nehmotného majetku vzniklé v důsledku poskytování služeb či užívání CMS.

Předmět

Předmětem těchto VOP je úprava právních vztahů mezi PoskytovatelemZákazníkem v souvislosti s poskytováním služeb zákazníkovi.

Účel

Účelem těchto VOP je stanovení podmínek pro poskytování výše uvedených služeb a zajištění řádné ochrany práv a povinností obou smluvních stran.

Práva a povinnosti smluvních stran

Práva a povinnosti Poskytovatele

  1. Poskytovatel se zavazuje poskytovat služby uvedené ve smlouvě s odbornou péčí, včas a v souladu s platnou legislativou.
  2. Poskytovatel má právo přerušit poskytování služeb z důvodů nezbytné údržby, aktualizací nebo při porušení podmínek ze strany Zákazníka
  3. Poskytovatel neodpovídá za škody způsobené Zákazníkovi následkem porušení povinností Zákazníka nebo třetí stranou.
  4. Poskytovatel se zavazuje chránit a zpracovávat osobní údaje Zákazníka v souladu s GDPR a dalšími předpisy týkajícími se ochrany osobních údajů.

Práva a povinnosti Zákazníka

  1. Zákazník je povinen poskytnout Poskytovateli veškerou součinnost nezbytnou k řádnému poskytování služeb, zejména poskytnout pravdivé a úplné informace a v případě změny neprodleně Poskytovatele informovat
  2. Zákazník se zavazuje užívat poskytované služby v souladu s platnou legislativou, těmito VOP a pokyny Poskytovatele.
  3. Zákazník je odpovědný za škody způsobené porušením povinností podle těchto VOP a smlouvy, stejně jako za škody způsobené zneužitím poskytnutých služeb.
  4. Zákazník se zavazuje uhradit cenu za poskytované služby ve lhůtách a způsobem stanoveným ve smlouvě nebo VOP.
  5. Zákazník má právo reklamovat vady nebo nedostatky poskytovaných služeb způsobem stanoveným v těchto VOP.
  6. Zákazník je povinen chránit přístupové údaje k administrátorským účtům, průběžně vyhodnocovat rizika spojená s užíváním CMS a bez zbytečného odkladu informovat Poskytovatele o jakémkoliv zneužití.
  7. Zákazník je povinen dodávat veškeré potřebné podklady a informace nezbytné pro úspěšnou realizaci projektu bez zbytečných odkladů. Pokud bude realizace projektu zpožděna z důvodu nedodání potřebných podkladů nebo součinnosti ze strany Zákazníka, je Poskytovatel oprávněn prodloužit termíny pro dokončení jednotlivých fází projektu a účtovat dodatečné náklady vzniklé zpožděním.

Odpovědnost za obsah webových stránek

Zákazník je plně odpovědný za obsah zveřejněný na webových stránkách. Poskytovatel nenese odpovědnost za jakékoliv nároky třetích stran týkající se obsahu zveřejněného na webových stránkách. Zákazník se zavazuje odškodnit Poskytovatele za veškeré nároky třetích stran vzniklé v souvislosti s obsahem webových stránek.

Odpovědnost za porušení ochrany osobních údajů

Zákazník je odpovědný za zabezpečení svých technických prostředků a za dodržování předpisů na ochranu osobních údajů. Poskytovatel nenese odpovědnost za ztrátu nebo únik dat způsobený nedostatečným zabezpečením na straně Zákazníka. Zákazník se zavazuje kompenzovat Poskytovateli případné pokuty a nároky vzniklé z nedodržení předpisů na ochranu osobních údajů.

Podmínky užívání služeb

Licenční podmínky

Poskytovatel poskytuje Zákazníkovi nevýhradní, nepřenosnou licenci k užívání CMS. Tato licence je platná po dobu trvání smlouvy a může být omezena dalšími podmínkami stanovenými ve smlouvě.

Autorská práva

Všechna dokumentace, návrhy a další podklady jsou duševním vlastnictvím PoskytovateleZákazník je oprávněn je používat výhradně pro účely stanovené smlouvou.

Údržba a aktualizace

Poskytovatel může provádět údržbu a aktualizace CMS a dalších souvisejících služeb. Poskytovatel se zavazuje s předstihem informovat Zákazníka o plánované údržbě a aktualizacích, u kterých očekává přerušení poskytování služeb na delší časové období než 30 minut.

Provoz služeb

Poskytovatel zajišťuje provoz webu výhradně na jím spravované infrastruktuře. Vytvořená webová stránka je nepřenosná k jiným hostingovým provozovatelům. Zákazník bere na vědomí, že obsah a funkčnost webových stránek jsou úzce svázány s infrastrukturou Poskytovatele a nejsou kompatibilní s jinými hostingovými službami.

Přístup k systémům a bezpečnostní opatření

Zákazník je povinen Poskytovateli poskytnout všechny potřebné přístupy k technickým prostředkům a systémům pro plnění smluvních povinností. Zejména se jedná o přístup k nastavení NS a DNS záznamů domény a integrovaným službám.

Užívání CMS

Z technických a bezpečnostních důvodů Poskytovatel vyžaduje, aby Zákazník pro přístup k CMS využíval nejnovější verzi internetového prohlížeče s jádrem Chromium, pro který je optimalizován.

Ceny a platební podmínky

Ceny za služby

Ceny za služby poskytované Poskytovatelem jsou stanoveny ve smlouvě nebo Ceníku dostupném na internetových stránkách Poskytovatele (dále jen „Ceník“). Poskytovatel si vyhrazuje právo Ceník kdykoliv aktualizovat.

Cenové nabídky

Cenová nabídka bude vyhotovena na výslovnou žádost Zákazníka. Pro započetí práce není cenová nabídka nezbytná a postačuje běžné odsouhlasení např. formou e-mailové komunikace. V takovém případě jsou práce účtovány hodinovou sazbou dle platného Ceníku.

Prodlení s platbami

Není-li smlouvu stanoveno jinak, v případě prodlení Zákazníka s úhradou ceny za služby uplatní Poskytovatel nárok na úrok z prodlení v zákonné výši.

Fakturace

Poskytovatel vystaví Zákazníkovi fakturu za poskytnuté služby na základě smlouvy a ceníku.

Zúčtovací období

  1. Poplatek za provoz webu je účtován jednou ročně na začátku příslušného období a je splatný do 14 kalendářních dnů od vystavení faktury Poskytovatelem.
  2. Měsíční poplatky za poskytnutí licence k užívání CMS jsou účtovány na celý kalendářní rok dopředu, pokud není uvedeno jinak ve smlouvě o poskytování služeb.
  3. Technická podpora a vícepráce jsou fakturovány při dokončení práce nebo na konci kalendářního měsíce, dle dohody se zákazníkem.
  4. Poplatky za streamování videí, využívání AI a dalších služeb definovaných v ceníku jako PAYG, jsou účtovány dle reálného využití jednou ročně zpětně.
  5. Pro všechny ostatní služby, kde není zúčtovací období výslovně uvedeno, vystaví Poskytovatel zákazníkovi fakturu do 14 kalendářních dnů od konce příslušného zúčtovacího období.

Dodatečné náklady za změny v projektu

Jakékoliv dodatečné požadavky nebo změny v projektu, které nebyly zahrnuty v původní specifikaci, budou účtovány zvlášť dle hodinové sazby uvedené v Ceníku. V případě dodatečných požadavků ze strany Zákazníka si Poskytovatel vyhrazuje právo na prodloužení termínu dokončení projektu.

Nárok na odměnu při nedokončení projektu

Pokud již byla započata realizace projektu, má Poskytovatel nárok na odměnu za služby poskytnuté v rámci realizace projektu i v případě, že projekt není z důvodu odstoupení jedné ze stran od smlouvy dokončen.

Reklamace a odpovědnost za vady

Reklamace služeb

Zákazník je povinen neprodleně po zjištění vady poskytovaných služeb informovat Poskytovatele a podat reklamaci. Reklamace musí být podána písemně nebo elektronickou poštou na elektronickou adresu podpora@optimweb.cz. Pro fyzické nepodnikající osoby se reklamace řídí občanským zákoníkem, v ostatních případech obchodním zákoníkem.

Lhůta k vyřízení reklamace

Poskytovatel je povinen vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího obdržení, pokud se PoskytovatelZákazník nedohodnou na delší lhůtě.

Odpovědnost za vady

Poskytovatel odpovídá za vady služeb způsobené jeho zaviněním. Odpovědnost Poskytovatele za škodu je omezena na přímé škody a nepřesahuje částku rovnající se ceně poskytnutých služeb za poslední měsíc před vznikem škody.

Výjimky z odpovědnosti

Poskytovatel nenese odpovědnost za vady nebo škody způsobené:

  • Nesprávným užíváním služeb Zákazníkem.
  • Zásahy třetích osob, které nejsou ve sféře kontroly Poskytovatele.
  • Nevyhovujícími technickými podmínkami na straně Zákazníka.
  • Vyšší mocí (např. přírodní katastrofy, výpadky elektřiny, války).

Ochrana osobních údajů

Zpracování osobních údajů

Poskytovatel zpracovává osobní údaje Zákazníka a jeho klientů v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (GDPR) a dalšími právními předpisy týkajícími se ochrany osobních údajů.

Účel zpracování

Osobní údaje jsou zpracovávány za účelem poskytování služeb, plnění smlouvy, plnění zákonných povinností a pro účely oprávněných zájmů Poskytovatele.

Rozsah zpracovávaných údajů

Poskytovatel zpracovává především následující osobní údaje: jméno, příjmení, e-mailová adresa, telefonní číslo, adresa sídla nebo bydliště, IČO, DIČ. Další údaje mohou být zpracovávány dle specifik jednotlivých služeb.

Doba uchování

Osobní údaje jsou uchovávány po dobu nezbytně nutnou k dosažení účelu jejich zpracování, nejdéle však po dobu stanovenou příslušnými právními předpisy.

Práva subjektů údajů

Subjekty údajů mají právo na přístup ke svým osobním údajům, jejich opravu nebo výmaz, omezení zpracování, vznést námitku proti zpracování a právo na přenositelnost údajů. Subjekty údajů mohou svá práva uplatnit prostřednictvím kontaktních údajů Poskytovatele.

Technická a organizační opatření

Poskytovatel přijímá nezbytná technická a organizační opatření k ochraně osobních údajů před neoprávněným přístupem, ztrátou, zničením nebo poškozením.

Kontaktní úřad

Subjekty údajů mají právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů, pokud se domnívají, že jejich práva na ochranu osobních údajů byla porušena.

Zpracovatelská smlouva (DPA - Data Processing Agreement)

Předmět a účel zpracování

Poskytovatel bude pro Zákazníka zpracovávat osobní údaje jeho klientů v souladu s touto smlouvou za účelem poskytování služeb specifikovaných v hlavní smlouvě.

Místo uložení údajů

Veškeré údaje, včetně osobních údajů, jsou uloženy na serverech společnosti Amazon Web Services (AWS) v rámci Evropské unie. AWS splňuje požadavky standardů ISO/IEC 27001, GDPR a dalších relevantních bezpečnostních předpisů.

Práva a povinnosti Poskytovatele jako zpracovatele

Poskytovatel se zavazuje:

  • Zpracovávat osobní údaje pouze na základě doložených pokynů Zákazníka.
  • Zajistit, aby osoby oprávněné zpracovávat osobní údaje byly vázány mlčenlivostí nebo příslušnými právními závazky mlčenlivosti.
  • Přijmout vhodná technická a organizační opatření odpovídající rizikům spojeným se zpracováním osobních údajů.

Práva a povinnosti Zákazníka jako správce

Zákazník se zavazuje:

  • Poskytovat pouze osobní údaje, které jsou nezbytné pro účely poskytování služeb.
  • Informovat Poskytovatele o všech relevantních skutečnostech týkajících se ochrany osobních údajů.

Technická a organizační opatření

Poskytovatel se zavazuje přijmout a udržovat technická a organizační opatření k ochraně osobních údajů, která odpovídají příslušným rizikům. Tato opatření zahrnují, ale nejsou omezena na:

  • Šifrování osobních údajů během přenosu a ukládání.
  • Ochranu proti neoprávněnému přístupu k osobním údajům.
  • Pravidelné zálohování dat.
  • Monitorování a audit bezpečnostních opatření.

Subzpracovatelé

Poskytovatel je oprávněn zapojit do zpracování osobních údajů další subjekty (subzpracovatele) pouze se souhlasem Zákazníka. Poskytovatel je povinen zajistit, aby subzpracovatelé dodržovali stejné povinnosti týkající se ochrany osobních údajů.

Odpovědnost a sankce

Za porušení povinností v oblasti ochrany osobních údajů zodpovídá ta strana, která povinnosti porušila. Sankce a náhrady škody jsou upraveny v hlavní smlouvě nebo v příslušných právních předpisech.

Řešení sporů a právní regulace

Právní regulace

Tyto VOP a právní vztahy z nich vyplývající se řídí právním řádem České republiky.

Řešení sporů

Smluvní strany se zavazují řešit veškeré spory v rámci služeb poskytovaných na základě těchto VOP smírnou cestou. Pokud smírné řešení není možné, budou spory řešeny podle českého práva v České republice.

Závěrečná ustanovení

Podmínky ukončení smlouvy

Smlouva může být ukončena písemnou dohodou obou smluvních stran nebo jednostranným odstoupením ze strany Poskytovatele nebo Zákazníka za podmínek stanovených v bodech 10.2 a 10.3 těchto podmínek nebo ve smlouvě.

Právo Poskytovatele odstoupit od smlouvy

Poskytovatel má právo odstoupit od smlouvy v případě, že Zákazník bude v prodlení s úhradou jakékoliv faktury více než 30 dní po splatnosti faktury. Odstoupení od smlouvy je účinné dnem doručení písemného oznámení o odstoupení Zákazníkovi. Poskytovatel je dále oprávněn pozastavit poskytování služeb do doby, než bude dlužná částka plně uhrazena.

Právo Zákazníka odstoupit od smlouvy

Zákazník má právo kdykoliv odstoupit od smlouvy s výpovědní lhůtou 1 měsíce, která začíná běžet od prvního dne měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi Poskytovateli. Po dobu výpovědní lhůty je Zákazník povinen hradit všechny sjednané služby v plném rozsahu.

Podmínky změny a doplňování VOP

Poskytovatel si vyhrazuje právo tyto VOP měnit nebo doplňovat. O změně VOP bude Zákazník informován předem, a to nejméně 30 dnů před nabytím účinnosti změny. Pokud Zákazník se změnou VOP nesouhlasí, má právo odstoupit od smlouvy.

Aktuální verze podmínek

Aktuální znění VOP je vždy dostupné na internetových stránkách Poskytovatele (https://www.optimweb.cz/vop).

Ceník

Aktuální Ceník je vždy dostupný na internetových stránkách Poskytovatele (https://www.optimweb.cz/cenik).

Nabytí účinnosti

Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 1. 10. 2024.

Za výsledky jdeme společně. Ozvěte se!

Potřebujete redesign starého webu či e-shopu? Máte nový webový projekt připravený? Máte ho zatím pouze v hlavě? Neváhejte nás kontaktovat. Rádi s vámi projekt zkonzultujeme a pomůžeme vám nalézt optimální řešení.