Chci web. Ale jak ho postavit?

Chci web. Ale jak ho postavit?

Pro každý váš projekt se hodí jiný typ webové prezentace. Jaké typy rozlišujeme? A co mi přinesou? Potřebuji jich více nebo mi stačí jedna webová stránka? Pojďme společně zjistit odpovědi nejen na tyto otázky.

Každý podnikatel by měl umět odpovědět na klíčové otázky o své firmě. Měl by znát svůj produkt. Měl by rozumět cílové skupině. Měl by mít představu, jakým způsobem bude oslovovat nové zákazníky. Také by měl mít povědomí o tom, které komunikační kanály pro svůj podnik používá. A to jistě není zdaleka vše.

Při kontaktu se zákazníky je klíčové používat vhodné komunikační prostředky. A sem patří i webový projekt. Předtím, než se bude realizovat web, je třeba si ujasnit, k jakému účelu má primárně sloužit.

Čeho má můj nový web dosáhnout?

V první řadě si každá firma musí ujasnit, jaký produkt nabízí.To je neoddělitelně spjato s cílovou skupinou. Zamyslete se nad tím, co vaši klienti potřebují. Jaké problémy řeší? Čeho se ve vašem oboru bojí? A v neposlední řadě také jaké mají představy. 

Jak si práci s cílovou skupinou představit v praxi?

Když bude má firma nabízet dekorativní kosmetiku určenou pro děti, budou mou cílovou skupinou maminky, které si zakládají na pěstěném vzhledu a chtějí totéž dopřát i svým dětem. Klientky řeší, že si děti půjčují jejich kosmetiku. Ta nemusí být vhodná pro citlivou dětskou pokožku. Dále je trápí to, že permanentní make-up není správná volba. Pro děti není klíčové, aby byla kosmetika dlouhotrvající. Právě naopak potřebují, aby byla lehce smývatelná a pratelná. Klientka potřebuje produkt, který bude netoxický, v balení bezpečném pro děti, jednoduše čistitelný, podobný “dospělácké” kosmetice. 

Díky rozklíčování cílové skupiny a jejích potřeb přemýšlíme dále nad webovým produktem.

Jaké jsou možnosti?

Eshop

Firma s dětskou kosmetikou může potřebovat eshop. Ten by dostal jejich produktovou nabídku do online prostředí. Designový návrh bude odpovídat brandingu firmy. Nabídka produktů bude přehledná a bude zaměřená na cílovou skupinu.

Webové stránky

E-shop s sebou nese ale další provozní zátěž, na kterou nemusí mít firma kapacity. Nebo jí chybí zkušenosti. Nebo zkrátka prodej online vůbec nepotřebuje. V tu chvíli podnik s dekorativní kosmetikou pro děti nepotřebuje eshop, ale stačí mu webová stránka. Tam naláká zákazníky novou nabídkou na trhu, inspiruje je v moderních trendech v líčení. A v neposlední řadě informuje o bezpečnosti produktů a jejich správném používání.

One Page

V jiném případě mohou být hlavním komunikačním kanálem sociální sítě. Firma s dekorativní kosmetikou má zákazníky na sociálních sítích a tak jí to vyhovuje. Potřebuje zvýšit důvěryhodnost značky. Aby měli důvěru k firmě i noví zákazníci, stačí mít k dispozici webovou stránku typu One Page. Zde jsou uvedené všechny podstatné informace o značce, vypíchnuté jsou klíčové produkty a to vše bez složité navigace. Prostě elektronická vizitka firmy.

Microsite

A ve chvíli, kdy firma přichází na trh s novým produktem, bude se jí hodit microsite. Webové stránky nebo eshop už má. Momentálně chce zaměřit pozornost zákazníků na jejich novinku. Microsite je webový formát, který je nezávislý na hlavním webu firmy. Je v barvách, které odpovídají produktu. Jeho hlavním cílem je propagace novinky na trhu. 

Proč si své potřeby promyslet předem?

Ne každý dodavatel webových stránek dokáže pracovat s plným rozsahem možných projektů. Webové studio, které má zkušenosti s různorodými projekty, vám dokáže poradit, který typ online prezentace bude pro vaši firmu ten nejvhodnější. 

Promyšlený web - to je OptimWeb.

 

Za výsledky jdeme společně. Ozvěte se!

Potřebujete redesign starého webu či e-shopu? Máte nový webový projekt připravený? Máte ho zatím pouze v hlavě? Neváhejte nás kontaktovat. Rádi s vámi projekt zkonzultujeme a pomůžeme vám nalézt optimální řešení.