Web a vaše značka: Jak to spolu souvisí?

Web a vaše značka: Jak to spolu souvisí?

Každá firma se snaží zanechat dojem a vybudovat si pevnou pozici v myslích svých zákazníků. Klíčem k úspěchu je silná značka, která není jen o logu, ale i o emocích a způsobu komunikace. Přečtěte si, jak si vybudovat značku, která bude rezonovat s vašimi klienty, a zjistěte, zda je váš web v souladu s vaším brandem.

Každá firma prezentuje sama sebe a své produkty stávajícím a budoucím zákazníkům. Aby si vaši firmu lidé lépe zapamatovali, pracujte se svou značkou.

Co to je značka?

Značka, nebo také brand, je esence vaší firmy. Je to to, co si lidé vybaví, když vás vidí, když o vás slyší. Jasně, logo, řeknete si. Ale není tomu tak.

Logo, font písma, vaše barvy, to všechno doprovází emoce, které vaše značka přináší klientům. Ale patří k nim i to, jakým způsobem s klienty mluvíte. Nebo jaké komunikační kanály používáte. 

K čemu mi je značka?

Jistě, značka za vás prodej neudělá. Ale řekněme si, opravdu kupujeme Coca-colu a Pepsi proto, že jsou chuťově lepší? Nebo že jsou ekologičtější? Či snad proto, že mají méně sacharidů? Nikoli. Kupujeme je proto, že jsou značkou. Evolučně máme již od pravěku dáno, že více důvěřujeme známému. A aby byla vaše firma pro zákazníky známá, musí být rozpoznatelná a vzbuzovat v lidech kladné emoce. Tedy musí mít brand.

Jak si vybuduji značku?

Budování značky je obrovské téma. Patří do marketingu a jistě najdete spoustu agentur, které vám s tím pomohou. Důležité je vědět, že budování značky je běh na dlouhou trať. Vytvoření loga, vymyšlení názvu a výroba produktu s brandem souvisí, ale není to zdaleka vše. 

Značku si budujete proto, abyste měli klienty v budoucnu. Když z vás bude mít klient dobrý pocit, jistě si u vás nakoupí i příště. Doporučí vás. Napíše vám kladně hodnocení. Ale hlavně o vás již bude vědět. Nebudete neznámá nejistota, ale značka, která přinesla kladné emoce.

Jak to souvisí s mým webem?

Brand je o vjemu. V dnešním online světě je web vaší výlohou. Místem, ze kterého si budoucí zákazníci tvoří pozitivní emoce. Než půjdete za webovým studiem, aby vám dodali stránky, musíte mít v některých věcech jasno.

Víte, jaké poselství má vaše firma? Co chce webem sdělit? Chcete na webu hlavně prodávat? Chcete lidi inspirovat? Co má vaše značka vyjadřovat? Jaké postoje vaše firma zastává? Na základě vašich odpovědí se rozhodněte, jaký typ webu potřebujete, jak se chcete prezentovat. Podle cílové skupiny zvolte tón, jakým budete se zákazníky komunikovat. A teď už zbývá třešinka na dortu. A tou je vizuální podoba vaší výlohy - vašeho webu.

K tomu vám dopomůže grafik či webový designer. Nebo případně můžete použít výběr z různých šablon. Nicméně, ani sebelepší profesionál vám značku neudělá, pokud za tou vizuální stránkou nebudou vnitřní hodnoty, které v zákaznících probouzí radost, jistotu, důvěru.

Víte, jak vaše firma působí na zákazníky? Máte pevně vybudovanou značku? A je vaše značka v souladu s vaším webem?

Promyšlený web - to je OptimWeb.

 

Za výsledky jdeme společně. Ozvěte se!

Potřebujete redesign starého webu či e-shopu? Máte nový webový projekt připravený? Máte ho zatím pouze v hlavě? Neváhejte nás kontaktovat. Rádi s vámi projekt zkonzultujeme a pomůžeme vám nalézt optimální řešení.