Texty jako součást webu: Jak si poradit, když nejste zrovna nadšení pisatelé?

Texty jako součást webu: Jak si poradit, když nejste zrovna nadšení pisatelé?

V dnešní digitální době jsou kvalitní texty klíčovou součástí každé webové prezentace. Naše AI vám pomůže s jejich tvorbou, ať už se jedná o blogové články nebo produktové popisky. Jak konkrétně vám může náš redakční systém usnadnit práci? Přečtěte si celý článek a zjistěte více!

Nedílnou součástí webové prezentace jsou obrázky a texty. O vizuálu si můžete přečíst v našem článku ke generování obrázků. Teď se pojďme zaměřit na texty.

Texty obvykle tvoří velkou část obsahu. Ten je důležitý pro vaše potenciální klienty i pro vyhledávače. Na webu najdeme velké množství různých textů. Od jednoodstavcových popisků po dlouhé blogové články. A někdy se nám může stát, že víme přesně, co chceme čtenářům sdělit, ale nevíme, jak na to.

S čím vám pomůže náš redakční systém?

Pojďme se zaměřit na blogové články a popisky k produktům. To jsou nejspíš dvě kategorie, které vám dají velmi zabrat. Navíc, množství textu, které potřebujete vytvořit, je obrovské. Máte více možností, jak se do toho pustit.

  • Můžete se sami zkusit vžít do role textařů a svůj web natextovat sami. Dá vám to spoustu práce. Musíte si dát záležet, aby v textech nebyly gramatické chyby. Aby byl text stylisticky v pořádku a hlavní myšlenka vašeho sdělení se neztrácela v množství zbytečných vět.
  • Pokud si na to sami netroufáte, můžete hned na začátku požádat o pomoc profesionála -copywritera. Ten vám texty napíše a díky spolupráci s vámi bude váš obsah promyšlený od začátku až do konce. Samozřejmě každá dobrá služba si bude žádat adekvátní odměnu. Navíc, pokud nebudete platit interního copywritera, tak nebudete mít tohoto potřebného profesionála k dispozici vždy, když budete potřebovat.
  • Třetí možností je využití AI.

U nás si s texty nemusíte dělat starosti. Náš redakční systém má integrovanou umělou inteligenci, která pomůže vytvořit textový obsah pro váš web.

Delší souvislé texty

Když budeme vaši webovou prezentaci vytvářet my v OptimWeb, získáte přistup do našeho redakčního systému, kde si můžete nechat za pomoci AI vygenerovat delší i kratší texty.

Jedněmi z těch delších mohou být blogové články. Máte několik možností, jak vám náš systém může pomoci. 

  • Buďto máte jasnou představu o článku, ale nevíte si rady s tím, jak pospojovat slova dohromady. V tu chvíli využijete možnost zadat Vlastní prompt. K tomuto článku jsme zadali promt: Napiš blogový článek o kruhovém tréninku pro ženy v domácím prostředí. Rozděl ho na kapitoly. Zaměř se na výhody a vypiš několik cviků, včetně přínosu pro tělo. Dokázala si s tím AI poradit? Podle nás ano!
  • Jestliže máte k dispozici text, který je nabitý informacemi, ale přesahuje rozsah, který potřebujete, můžete si nechat text zesumarizovat. Shrnutí pak můžete použít pro napsání vlastního autorského textu.
  • Pokud jste napsali text, se kterým nejste plně spokojeni, můžete použít funkci Přepsat vlastními slovy. Umělá inteligence použije text, který jste napsali a přepíše jej do jiných slov. Výsledek k původnímu článku  Stojí běh za to si můžete přečíst zde.

Většina textů potřebuje perex. Tedy úvodní část, úvodní odstavec, který navnadí čtenáře k dalšímu čtení. Může obsahovat nejzajímavější informace z textu, nebo také klade otázky, na které dostane čtenář v textu odpovědi. I perex za váš může vytvořit integrovaná AI. Stačí v našem systému zadat, že chcete tvořit perex. A pak už zbývá se rozhodnout, zda vám stačí jednovětý, či ho potřebujete ve více větách.

Produktové popisky

Pokud popisujete produkty, může se vám hodit funkce, která popisky vytvoří za vás. U nás v systému máte několik možností různých modelů, podle kterých AI texty vytváří.

  • Nejznámějším je metoda AIDA. Ta staví na tom, že text je členěn do několika odstavců. Každý z nich má jinou funkci. Nejprve upoutá pozornost (Attention), poté ve čtenáři vzbudí zájem zjistit více informací (Interest), pak ukazuje klientům, proč musí váš produkt mít (Desire) a nakonec je vyzve k akci (Action)
  • Dalším běžně známým modelem je obrácená pyramida. Ten staví na tom, že nejdůležitější informace poskytne na začátku a později je doplňuje o další detaily.
  • Další modely staví na marketingových strategiích. Vždy se snaží popsat produkt. Pokaždé jiným způsobem. 

Základním stavebním kamenem produktových popisků jsou klíčové informace. Ty můžete v našem systému AI předat vy, nebo si je vytáhne sama z dat, která máte u produktů zadána. Díky tomu dostanete popisek, který přesně sedne k vašemu zboží.

Pár tipů do začátku

Obsah textu sám o sobě nestačí. Texty je třeba si pročíst a zkontrolovat. AI je přeci jen software a může dělat chyby (klidně i faktické).  Nakonec, pro ten správný efekt, text naformátujte.

Firma Nielsen Norman Group provedla opakovaný výzkum a zjistila, že když lidé prochází weby, nečtou je slovo od slova, ale text pouze skenují.

Důležité je, uvědomit si, že čtenáři na webu hledají zejména informace. Jakmile očima naleznou to, co potřebují, klidně zbytek textu ignorují.  

Nemusíme ale zoufat. Lidé se chovají předvídatelně a na základě výzkumu používají několik málo strategií, pomocí kterých prochází webové texty. Většinově se věnují hornímu levému rohu textu. Informace, které jsou vpravo, často vůbec nezahlédnou. Abyste odstranili tento nešvar, čleňte texty na kapitoly. Tím pomůžete vašemu návštěvníkovi, aby se rozhodl, kterou část textu bude číst. 

Dalším důležitým krokem jsou záchytné body v textu - tučně napsaná slova či jiné zvýraznění. To upoutá čtenářovu pozornost a zajistí mu, že se v textu neztratí a rychleji se dozví to, co potřebuje.

Takže používejte nadpisy, čleňte na kapitoly a do odstavců a nebojte se zvýrazňovat důležité informace.

S čím počítáme?

Víme, že každý majitel firmy má jiný branding, jiný způsob, jak hovoří s klienty. Někteří jim vykají, jiní tykají. Někteří se nebojí používat hovorové výrazy a jiní chtějí být přísně formální. Abychom pomohli AI odlišit váš jedinečný způsob komunikace, je součástí každého promptu odkaz na váš komunikační manuál. Z něj umělá inteligence zjistí, jak má na vaše čtenáře mluvit.

Další neméně nápomocnou součástí vytváření textů v našem systému je to, že AI může počítat i s obrázky. V našem redakčním systému si můžete zvolit, že při vytváření textu bude umělá inteligence používat hlavní obrázek, který máte vložený. To jí pomůže k upřesnění a odmění se vám většími detaily v textu. Zejména výhodná je tato funkce u vytváření produktových popisků. Ale dokáže na základě jednoho obrázku vytvořit i celý blogový článek. O tom se můžete přesvědčit zde. AI dostala příkaz vytvořit blogový článek. K dispozici měla pouze obrázek a žádné další informace nezískala. Co myslíte, zvládla to dobře?

Tvořte texty na vaše webové stránky jednoduše s umělou inteligencí přímo v našem redakčním systému.

Promyšlený web - to je OptimWeb.

 

Za výsledky jdeme společně. Ozvěte se!

Potřebujete redesign starého webu či e-shopu? Máte nový webový projekt připravený? Máte ho zatím pouze v hlavě? Neváhejte nás kontaktovat. Rádi s vámi projekt zkonzultujeme a pomůžeme vám nalézt optimální řešení.