- Úvod
- Blog
- Úspěšný web
- Trendy ve web designu: Zvolíte nadčasové nebo trendové řešení?
Trendy ve web designu: Zvolíte nadčasové nebo trendové řešení?
Chcete zjistit, jak dosáhnout ideální rovnováhy mezi moderními trendy a nadčasovým designem? Přečtěte si náš článek a objevte, jak vám může grafik pomoci vytvořit web, který zaujme a vydrží.
Návštěvníkovi vašich webových stránek trvá asi deset vteřin, než se rozhodne, zda na vašich webovkách zůstane. Rozhodnutí ovlivňuje několik faktorů. Jsou jimi rychlost načítání, přehlednost struktury a vizuál. Tedy to, jak vaše stránka vypadá.
Trendově nebo nadčasově?
Moderní trendy v grafice webových projektů fungují naprosto stejně jako trendy v jiných oblastech. To jste věděli, že pro rok 2024 je barvou roku zvolená Peach Fuzz? A proto všichni návrháři oblečení, hraček, spotřebičů budou používat broskovou barvu na svých výrobcích. Broskve uvidíte naprosto všude. A všem to bude připadat trendy. Ale chcete mít broskvově růžový i svůj web? Jak to bude působit za rok? Za dva? Za deset?
Moderní trendy mohou na vaše stránky přivést více klientů, ale rychle zastarají. Aby byla vaše prezentace působivá po mnoho dalších let, je pro vás klíčovou osobou grafik. Ten vám pomůže najít rovhováhu mezi nadčasovostí, trendem a funkčností. A pomůže vaší firmě udržet brand.
Co potřebuje grafik vědět?
Grafik je součástí vašeho webového řešení. Ať už máte v hledáčku vašeho vyvoleného, nebo při výběru budete spolupracovat s dodavatelem vašeho webu, vždy musíte umět zodpovědět několik otázek.
Grafik je odborník, který rozumí vizuální komunikaci. Pomůže vám najít takový vzhled webu, který bude k vašim zákazníkům hovořit jejich řečí. Musíte znát svou cílovou skupinu a co nejlépe mu ji popsat.
Grafik zohlední také to, jaká je vaše firma. Jaký má brand. Znáte hodnoty firmy? Jak se má prezentovat? Co je pro ni důležité? Jak má působit na zákazníky? To vše pomůže ke grafickému návrhu, který bude harmonicky ladit s vaší značkou.
Vždy, když plánujete nový webový projekt, zaměřte se na několik kroků.
Promyslete si, k jaké cílové skupině chcete především hovořit. Jsou to muži? Nemějte zhýčkané webovky. Použijte větší kontrasty, sytější barvy. Má to tak i vaše konkurence? Hledejte s grafikem možnosti, které vás od nich oddělí.
Víte, jaký je hlavní cíle vašich webových stránek? Co musí bezpodmínečně obsahovat? Vaše firma prodává elektrické pily pro kutily. Potřebujete, aby vaše webovky prodávaly. Potřebujete e-shop. Nejspíš bude v tmavě šedé s kontrastní žlutou, kterou mají i vaše produkty. Texty budou výrazné a nebudou se s vámi mazlit. Co potřebujete kromě katalogu, košíku a pokladny? Třeba blog, kde ukážete, jak se o vaše výrobky nejlépe starat. Nebo seznam kamenných obchodů, kde je možné si pily vyzkoušet. Tohle všechno od vás grafik potřebuje vědět.
Společně vytvoříte strukturu a wireframe, které poputují společně s grafickým manuálem k developerovi. Ten vaše představy přetaví do hodnotné prezentace vaší firmy.
Na co nezapomenout?
Trendy přilákají nové zákazníky, jsou cool, ale jenom na krátkou dobu. Nadčasovost není tak okatá, za to vydrží - třeba navěky. Grafik vám pomůže dostat trendy a nadčasovost do rovnováhy. A zároveň také vybalancujepotřeby vaší firmy s brandem a technologickými možnostmi tvorby webových stránek.
Nebojte se inovovat! Nebojte se přemýšlet nad novým designem. Jen vždycky mějte na paměti vaše dlouhodobé cíle. Až třičtvrtě uživatelů se rozhodně o důvěryhodnosti značky podle její vizuální prezentace. Mějte takovou grafiku, která bude na vaše potenciální klienty působit pozitivně.
Jdete do redesignu vašich webovek? Pomůžeme vám vaše nápady zrealizovat.
Promyšlený web - to je OptimWeb.
Za výsledky jdeme společně. Ozvěte se!
Potřebujete redesign starého webu či e-shopu? Máte nový webový projekt připravený? Máte ho zatím pouze v hlavě? Neváhejte nás kontaktovat. Rádi s vámi projekt zkonzultujeme a pomůžeme vám nalézt optimální řešení.